Jdi na obsah Jdi na menu
 


      Přátelství s Kysucko-Oravskou lesní železnicí a drezínovými zážitky Josefa Němečka, zkušenost, kdy dobří lidé v Čiernom Balogu půjčili po posledním vlaku svou pumpovací drezínu a v neposlední řadě také film Emira Kusturici Život je čudo, oživivší dávné okouzlení Šarganskou osmicou, to jsou matky a otcové červíčka, hlodajícího v hlavě.

      Na úzkokolejkách se většinou nepoužívají elektrická zabezpečovací zařízení legislativně i technicky znesnadňující provoz neoficiálních vozidel a celkově je rozpoložení na úzkých kolejích často více v minulosti, kdy ještě nebyl člověk podřízen počítači a traťmistrovská kola, automobilové a pumpovací drezíny byly běžným prostředkem dopravy v době, kdy právě nejel vlak.

      V současnosti je proto ve stavbě úzkokolejná pumpovací drezína s rozchodem měnitelným v rozsahu 600-760 mm a dvěma rychlostmi pro možnost provozu i na extrémních sklonech kolž.

      Stav prací je následující: technické řešení jednotlivých uzlů rozpracováno v náčrtcích, vypočteny převodové poměry, vysoustruženy osy náprav i posuvné trubky pro změnu rozchodu, vše provrtáno pro aretaci rozchodů a provizorně sestavena jedna náprava.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Jízda privátní šlapací drezínou

(Aleš, 10. 4. 2018 16:02)

Zdravím, Vojtěchu,
netuším, zda jsou tyto stránky ještě živé, ale mám dotaz - nevíte, kde a jak řeší legislativa soukromou jízdu doma postavenou cyklodrezínou po regionální trati s řídkým, ale přece jen jakžtakž pravidelným provozem?
Děkuji za odpověď, samozřejmě pokud se k Vám dostane tento dotaz.
Aleš Nejedlý, t. 608222133, dětský tábor Ranč Sluníčko Votice